Tukaram - Aici se termină căutarea
Toată lumea a auzit de meditație, însă puțini sunt cei care au înțeles cu adevărat ce este aceasta. Majoritatea confundă practica cu meditația.
Fiecare dintre noi este unic sub toate aspectele, chiar dacă, aparent, acest lucru nu e valabil. Corpul pe care îl ai pare să fie la fel cu al celor din jurul tău, dar nu este deloc așa. Respiri altfel, mergi altfel, gândești altfel, simți altfel decât toți cei din jurul tău.
La fel și înțelegerea: este unică, îți aparține în totalitate. Dacă este împrumutată, va fi doar povară, atârnând precum un bolovan pe care îl cari după tine până obosești. Îți recomand să treci dincolo de cuvinte și să încerci să pui în practică ceea ce citești, astfel încât să verifici pe propria piele ce spun.
Metoda de practică cea mai potrivită pentru tine acum.
Prin parcurgerea materialelor și experimentarea directă a tehnicilor din program, vei afla exact calea care ți se potrivește acum.
Efortul apare când există rezistență la ceea ce avem de făcut. Programul te învață cum să dizolvi această rezistență.
Am fost învățați să urmăm turma și indicațiile celorlalți. Înțelegând cum funcționează practica, vei reuși să creezi singur tehnici eficiente pentru tine.
Spiritualitatea și meditația sunt asociate de obicei cu divinul, cu nelumescul. Programul îți va arăta că banalul corp este cel mai spiritual instrument pe care îl avem.
Înțelegi care este calea care ți se potrivește acum.
Programul îți va arăta că banalul corp este cel mai spiritual instrument pe care îl ai.
Efort egal rezistență. Programul îți arată cum să dizolvi această rezistență.
Înțelegând cum funcționează practica, începi să creezi singur tehnici eficiente pentru tine.
Meditația nu este practica pe care o faci pentru a ajunge la meditație. Practica este drumul către destinație, nu destinația. Destinația este goală de orice practică. Odată ce ai ajuns acasă, deplasarea nu mai este necesară.
Atenția trebuie adusă constant, în mod voluntar, către tine. Mecanismul, în virtutea dorinței de a proteja, are obiceiul să se uite în afară și să proiecteze. Fiecare mișcare pe care o face, spre trecut sau viitor, este pentru protecție. Este natura sa, nu e nimic rău în asta. Pur și simplu trebuie lăsat să își facă treaba și atenția adusă înapoi. E un proces lung, dar nu se poate fără.
Fixarea într-un singur punct sau concentrare. Este necesară pentru a educa mecanismul să stea într-un loc. Efortul făcut pentru stabilizarea atenției asupra unui obiect - corp, respirație etc. - este mai mic datorită primului pas.
După ce mecanismul a fost educat să stea într-un loc, mișcările grosiere devin subtile și, prin urmare, mai puțin vizibile. Pentru a le vedea, este necesar să înveți să observi fără să intervii în procesele pe care le vezi. Cu cât observarea este mai pură, cu atât observatul dispare.
A fi, care înseamnă meditație. Observatorul și observatul au dispărut, rămânând doar ce este. Pot doar să stau pe tușă și să urmăresc cum se naște, se produce, dă naștere la efecte și moare întâmplarea. Este exact ce trebuie să fie. Dacă acum e bine, este. Dacă nu este, nu e. În ambele situații este perfect.
Atenția trebuie adusă constant, în mod voluntar, către tine. Mecanismul, în virtutea dorinței de a proteja, are obiceiul să se uite în afară și să proiecteze. Fiecare mișcare pe care o face, spre trecut sau viitor, este pentru protecție. Pur și simplu trebuie lăsat să își facă treaba și atenția adusă înapoi.
Fixarea într-un singur punct sau concentrare. Este necesară pentru a educa mecanismul să stea într-un loc.
Efortul făcut pentru stabilizarea atenției asupra unui obiect - corp, respirație etc. - este mai mic datorită primului pas .
A fi, care înseamnă meditație . Observatorul și observatul au dispărut, rămânând doar ce este. Pot doar să stau pe tușă și să urmăresc cum se naște, se produce, dă naștere la efecte și moare întâmplarea. Este exact ce trebuie să fie. Dacă acum e bine, este. Dacă nu este, nu e. În ambele situații este perfect.
După ce mecanismul a fost educat să stea într-un loc, mișcările grosiere devin subtile și, prin urmare, mai puțin vizibile.
Pentru a le vedea, este necesar să înveți să observi fără să intervii în procesele pe care le vezi. Cu cât observarea este mai pură, cu atât observatul dispare.